News Update :

SERI BAHASA COMMUNITY AWARD

March 17, 2010

Salam Hormat,
Sekali lagi saya mendapat Award, tapi kali dengan perasaan yang berbeda. Mungkin kerana Blog Seri Bahasa banyak mengajar saya tentang Bahasa Melayu makanya ada nilai sentimental buat saya. Ini juga Award pertama yang saya dapat dari Blogger Malaysia, karna kebiasaannya Blogger Malaysia tidak gemar pada Award tapi lebih suka pada TAG atau Contest.

Di dunia nyata mungkin saya tidak pernah bertemu Blogger Seri Bahasa,  tapi di dunia Cyber terasa sangat akrab. Pertama kali saya tertarik dengan Blog ini kerana terdapat banyak bahan rujukan tentang pepatah melayu, peribahasa melayu dan juga koleksi pantun dari masyarakat melayu nusantara. Suatu yang indah bagi saya bila berkesempatan untuk belajar banyak perkara tentang rumpun melayu. Semoga apa yang dilakukan Seri dapat dicontohi oleh blogger melayu yang lain, meskipun bahasa Inggeris itu penting tidak bermakna keindahan bahasa Melayu ditinggalkan.

Terima kasih setinggi-tingginya buat Seri atas penghargaan ini, semoga Seri Bahasa Community Award dapat mengeratkan lagi persahabatan dan juga persaudaraan antara kita semua.


Share this Article on :

11 comments:

BRI Jakarta Veteran said...

Selamat Mas Basri atas Awardnya semoga bertambah semangat dalam dunia per-blog-an. Award memang sebagai simbol persahabatan dan penghargaan sesama bloggers. Salam

RAJA FRESH said...

selamat atas awardnya, smoga tambah sukses dalam dunia blogger

ducky said...

bahasa melayu indah dan mendayu-dayu...:)

salam kenal dan sukses di blogger!

lina@women's perspectives said...

Setuju Sobat, keindahan bahasa sendiri jangan sampai ditinggalkan....

Seri Bahasa said...

terimakasih udah di lestarikan disini. memang banyak perbezaan cara blogging diantara kedua negara. tapi seri bermula di Indonesia punya rame teman juga dari sana. belajar selok-belok blogging juga dari Indonesia. jadi kalau soal adat blogging ini lebih memihak ke Indonesia.

Irawanqq said...

Wah mantapz neh bro...
masih kedapetan awward terus....!!!
Semangat...!!!

Rizky2009 said...

selamat yah sob atas award yg didapatkan moga tambah semangat aja

Award barangkali memang bukan barang mewah alias memiliki patokan harga dalam pengertian ekonomis, tapi dari sudut pandang norma dan etika, ia telah menyuguhkan signifikansi makna solidaritas pershabatan yang dalam

alkatro said...

'.. tidak bermakna keindahan bahasa Melayu ditinggalkan.." betul,betul, betul..
selamat atas awardnya sobat.. tambah semangat :)

Media Cyber said...

oo.. bloggers Indonesia rupanya. .Salam kenal bang bashri.. :)

ukhra said...

Congrats ya :DD

Ginanjar said...

award lagi, selamat lagi sob.... sukses selalu tetap buat update tulisan.

Post a Comment

 

© Copyright al-basri 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.