News Update :

Mengenali Perbedaan antara Lelaki dan Perempuan

July 10, 2010

Salam,
Lama juga saya tak update blog ini disebabkan sibuk mengurus batuk dan demam. entry kali ini mungkin bernada sedikit sentimental, semoga tidak ada yang  boikot ... haha. jika ada yang tidak berkenan dihati, atau ada apa-apa yang perlu ditambah. silakan berkomentar dibawah. semoga kita lebih mengenali perbedaan yang ada.

1. Lelaki suka pada perempuan cantik, sedangkan perempuan lebih suka lelaki cerdik.

2. Perempuan suka berfikir-fikir, sedangkan lelaki lebih suka melihat-lihat.

3. Yang dianggap remeh oleh lelaki, sering dianggap serius oleh perempuan.

4. Perempuan sukakan perhatian, sedangkan lelaki suka memerhatikan.

5. Lelaki suka menunjukkan perasaannya melalui perbuatan, sedangkan perempuan lebih suka menunjukkan perasaannya dengan perkataan.

6. Perempuan lebih banyak berbicara tentang orang lain, sedangkan lelaki lebih banyak berbicara tentang dirinya sendiri.

7. Lelaki suka memberi jawaban meskipun tidak ditanya, sedangkan perempuan suka bertanya tapi tidak suka menjawab.

8. Hampir semua perempuan berharap dia boleh memerintah, sedangkan inilah yang paling ditakuti oleh lelaki.

9. Dalam percintaan perempuan suka pada persamaan, tapi untuk berkahwin perempuan sukakan perbedaan atau kelainan. Manakala lelaki mengharapkan persamaan sepanjang masa.

10. Sewaktu bercinta, lelaki suka menunjukkan dia lucu dan ‘mampu’, sedangkan perempuan sering menunjukkan dia malu tapi mahu.

11. Ramai perempuan suka dipuji, manakala lelaki berasa hebat bila dirayu.

12. Lelaki akan membeli apa yang kurang saja, sedangkan perempuan membeli untuk menambah apa yang ada.

13. Girl’s Talk lebih banyak bercerita tentang makanan dan pakaian terkini, sedangkan Men’s Talk lebih tertumpu pada persoalan seks semata-mata.

14. Lelaki akan membandingkan perempuan yang dicintai dengan Ibu mereka, manakala perempuan akan membanding lelaki yang dicintai dengan Ayahnya.

15. Perempuan sering menjadikan kelemahannya sebagai kekuatan, manakala lelaki suka menunjukkan kekuatan dan seringkali akhirnya menjadi kelemahan.
 
Have a great weekend and take care...
Share this Article on :

37 comments:

shameel Iskandar said...

Saya sangat berminat dengan fakta no. 8=. Hampir semua perempuan berharap dia boleh memerintah, sedangkan inilah yang paling ditakuti oleh lelaki.

macam mana nak memerintah, lambakan pekerja wanita disektor awam pun dah mengelabahkan banyak pihak.

al-basri said...

@shameel Iskandar:
haha...teryata itulah yang terjadi.
terima kasih atas komentar saudara.

tehr said...

tersenyumlah aku

tiadalah yang benar melainkan semuanya benar belaka
hahaha...

Apai Ngelai said...

salam bro,

yang nombor 1 itu agak dipertikaikan sikit. Zaman sekarang mana ada lagi perempuan yang penting kecerdikan kalau tak disertakan dengna kehensemannya.. Lebih teruk ada perempuan pilih lelaki yang tak pass SPM jadi suami hanya kerana rupa dia mirip Shah Rukh Khan... hehehe

pengumpulblog said...

salam,
Hik...sangat sentimental tapi itulah kenyataan. Itulah hukum alam.

al-basri said...

@tehr:
sesekali nak buat teman-teman senyum...hehe
terima kasih

al-basri said...

@Apai Ngelai:
betul2.. bantahan diterima. terlupa saya hal tu.haha
orang Malaysia ni ada juga yang sanggup lari ikut lelaki ke Bangladesh sebab terpikat dengan bau badan.. wkwkwkwkkkkkk
terima kasih.

al-basri said...

@pengumpulblog:
ya hari ini memang agak sentimental.
terima kasih

Warna Tulisan said...

postingan yang menarik, jadi banyak tahu ...

etam grecek said...

wah bener juga fakta diatas.....
tapi sekarang bnyak laki'' menyerupai perempuan....

alkatro said...

sepertinya ini pengalaman pribadi sobat, tapi sependapat pula bro apai.. kecerdikan tanpa handsome wanita tak memilihlah he he

lina@women's perspectives said...

Menarik sekali...
Kita memang berbeda...tapi kita bisa saling melengkapi :)

Idalara said...

sebenarnya bukan 100% betul..
inikan cuma fakta..
ada yg betul dan ada yang tidak..

fakta no 14
harap2 janganlah ada lelaki buat begitu...setiap wanita tidak sama...apa lagi antara ibu dan kekasih atau isteri, masing2 ada kelebihan dan kekurangan.so.terima seadanya.

thomas said...

Perbedaan yang sungguh tepat dan normal.

al-basri said...

@warna tulisan:
terima kasih komentarnya.

@etam grecek:
haha..itulah yang sering terjadi.
terima kasih

al-basri said...

@alkatro:
sekadar satu pandangan bebas, dan tidak juga satu fakta.
terima kasih

al-basri said...

@lina@women's perspectives:
benar sekali.. perbedaan itulah yang melengkapkan.
terima kasih

al-basri said...

@Idalara:
sebenarnya ini bukan satu fakta, tapi satu 'kebiasaan'.
terima kasih atas pandangan anda.

al-basri said...

@Thomas:
ya, memang artikel diatas berkaitan kebiasaan yang normal.
terima kasih saudara.

zoe32 said...

dari fisik juga dah beda khan sob?
tapi banyak nich jaman skrng co menyerupai ce banyak banget..gx tau maksdunya apa..
yg pasti kita jangan ikut ikutan lah..
tunggu comment baliknya sob

al-basri said...

@zoe32:
ya, nampaknya sobat mengamati juga.
terima kasih komentarnya.

Asep sukarman said...

berbeda tapi saling ketergantungan untuk saling melengkapi, sharing yang menarik bang basri,

salam hangat

al-basri said...

@Asep sukarman:
terima kasih komentarnya

Yek said...

salam al-basri...
yang nombor 1 tu agak menarik. "Lelaki suka pada perempuan cantik, sedangkan perempuan lebih suka lelaki cerdik".
Tapi sekarang perempuan lebih suka yang hensem. hahahaha...

arfi said...

betul banget apa yang dipostingkan... yang terpenting adalah.. antara cowok dan cewek itu saling melengkapi...

derilayn said...

Mantap Sob ..
hehehe


Yanuar Derilayn

derilayn said...

Aku juga suka setuju sama Yek, "lelaki itu suka wanita cerdik"

tetapi menurutku perempuan sekarang lebih suka lelaki yang tajir sob ..
betul kan ...


tkar link tw banner lage sob ..
heheheh


http://yanuar-derilayn.blogspot.com

alehkayong said...

salam,

kawan ni baru saja masuk berblogging. Harap sudi menziarahi kawan.. terima kasih..

http://alehkayong.blogspot.com/

alehkayong.

al-basri said...

@Yek:
sebenarnya pernyataan diatas agak umum, dan tak semua juga perempuan sekarang suka lelaki handsome. banyak juga yang memilih lelaki sebab dia cekap memujuk, contohnya ramai perempuan Malaysia yang tergila-gila lari ikut suami orang ke Lombok atau Bangladesh.

terima kasih

al-basri said...

@arfi:
terima kasih atas kunjungan dan komentar.

al-basri said...

@derilayn
rasanya udah lama kita bertukar link, kok lupa ya...
terima kasih sob

al-basri said...

@alehkayong:
Waalaikumsalam...
terima kasih ziarah dan komentar, saya pasti membalas kunjungan saudara...

Lelaki Ini said...

besh2!

al-basri said...

@Lelaki Ini:
terima kasih menjenguk blog saya

wiz said...

yang nomor 13 bener tuuuu....hahahaha
salam kenal pak dari bandung

al-basri said...

@wiz;
haha... salam kenal kembali.
terima kasih kunjungan dan masukannya.

Dony said...

Keren-keren... jadi tahu banyak neh. Hehe

Post a Comment

 

© Copyright al-basri 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.