News Update :

Slogan “from ZERO to HERO” buat teman-teman blogger

August 29, 2009




Sewaktu bersantai sejenak dan berkunjung romantis ke blog teman-teman tercinta, saya sangat tertarik tentang kepelbagaian blog dan tujuannya. Rupanya ada puluhan, mungkin juga ratusan peluang bisnes yang terhidang buat para blogger. Berbagai nama dan variasi, dari yang paling mudah hingga yang sulit, dari picisan hingga lumayan. semuanya dapat diikuti tanpa bayaran.

Lebih menarik lagi bila terbaca kisah kejayaan blogger yang memulakan bisnes ini dengan kekosongan atau tanpa sebarang bayaran. Menurut saya, mengapa tidak! Dengan memasang banner diblog pun dah dapat bayaran, apalagi yang meng‘klik klik’ atau meng‘link link’. Sambil kita berwacana dan berbagi ilmu dapat juga hasilnya.

Mungkin suatu hari ada kalangan teman-teman blogger Indonesia ciptakan satu AWARD untuk diberi kepada blogger sedang berjaya atau hampir berjaya dalam bisnes sebegini. Atau setidaknya sebagai motivasi dan semangat kepada yang sedang bergerak ke arah itu.

Pastinya dunia blogger kita semakin menarik dengan kepelbagaian award dan slogan yang boleh memberi semangat untuk maju ke hadapan.

Ambillah kesempatan dari peluang yang ada,
FROM ZERO TO HERO



Mohon Maaf Sob, kalau aku lebih-lebih hari ini…
Selamat Berpuasa.
Share this Article on :

4 comments:

Aryo Halim said...

waduh, kepengin nih diajarkan cari duit lewat nge blog (mudah2an dirimu tahu ya bahasa jakarta heheh)

pengumpul blog said...

salam sobat...
ayuh kita mulakannya. Jadilah hero dengan pelbagai ilmu di dada. jangan jadi zero terus menerus. hehehe...

lina@happy family said...

Cik gu, boleh juga ni idenya. Siapa tahu saya bisa juga menyusul kesuksesan seperti beliau2 ini.

Rizky2009 said...

aq sebnarnya jg pengen dapet duit dari ngeblog, pernah aq dapet dut dari ngeblog, postingan q tentang software hipnotis ternyata ada yang respon juga dah gt ada yang pesan lagi

Post a Comment

 

© Copyright al-basri 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.